I daglig tale er det ikke nødvendigvis så stor forskjell på kontorhotell og kontorfellesskap, men begynner man å regne på det kan den økonomiske forskjellen bli betydelig.
Hva er et kontorhotell?
Et kontorhotell er omtrent som det lyder av navnet: Et hotell der du kan leie kontor – gjerne på timesbasis, for en uke eller for flere måneder. Ofte vil kontorhotellet være betjent og du vil kunne kjøpe en del tilleggstjenester som for eksempel tilgang til printer og leie av møterom. Flere og flere kontorhotell tilbyr også såkalte virtuelle kontorer. Da leier du en firmaadresse, men har ikke fysisk firmaet ditt på adressen.
Hva er et kontorfellesskap?
Et kontorfellesskap består som oftes av mage kontorer som ulike bedrifter leier enkeltvis. Du har ditt eget kontor og leietiden er som regel bundet til en lengre tidsperiode. Det er vanlig at bindingstiden er 1 år eller mer. I et kontorfellesskap vil man ha et mer stabilt arbeidsmiljø siden nabo-bedriften ikke byttes ut så ofte. Mange kontorfellesskaper har felles møterom og andre fellesfasiliteter.
Hvordan velge?
Det er viktig å kartlegge dine behov for å få en best mulig løsning for din bedrift. Et kontorhotell er betydelig dyrere enn et kontorfellesskap mens fordelen ved kontorhotell kan være at bedriften ikke trenger å binde seg tidsmessig.
I Business Village får du eget kontor i et representativt og moderne kontorfellesskap med fellesfunksjoner som kjøkken, spiseområde, møterom med onlinebooking og rengjøring inkludert i prisen.
Vi er opptatt av at du som kunde får den endelige prisen med en gang – ingenting tilkommer.
Ta gjerne kontakt for en uforpliktende samtale eller visning i Business Village.